אפשר לומר שהתהליך של עיצוב ומיתוג אתרים הוא החלק החיצוני בפיתוח אתרים. אולם התהליך של פיתוח אתרים מתייחס גם לאופן שבו האתר בנוי ברמת הקוד והתוכנה. כיצד נראה אפיון ותכנון אתרים ברמה הפנימית של הפרויקט? נבחן שוב את שני סוגי הפרויקטים כדי להבין טוב יותר את כל אלו – הקמת אתר תדמית לעומת הקמת אתרי סליקה וחנות אינטרנטית און ליין.
התהליך של הקמת אתר תדמית לעסק נחשב למאתגר יחסית הדורש הבנה עמוקה ומלאה של העסק. בניית אתר תדמית עם מערכת WordPress מאפשרת יצירה של מבנה חזק לאתר. מבנה כזה מאפשר הצגה של תוכן לגולשים באופן נהיר ושיווקי, שמעודד השארת פרטים. מערכת WordPress גם מאפשרת גם שילוב שלל יישומים ותוכנות שנועדו להדגיש אזורים מסוימים באתר או בתוכן, וכך להגביר את מעורבות הגולשים, למשל: אנימציות, מצגות, חלונות קופצים, ועוד.
הקמת אתרי חנות נחשבת לתהליך טכנולוגי מאתגר יותר. זאת, בין היתר, מאחר שהקמת חנות אינטרנטית און-ליין כרוכה בשילוב תוכנות שמאפשרות את הרכישה והסליקה. התוכנה המומלצת ביותר עבור הקמת אתרי חנות נקראת woocommerce. מדובר בתוכנה שמאפשרת הקמת קטלוג מוצרים לחנות און-ליין, מתממשקת עם טכנולוגיות סליקה שונות (כולל PayPal), ועוד. לפיכך, בעוד שמדובר בתוכנה יעילה, מתוחכמת ונוחה לעבודה, הקמת אתרי woocommerce דורשת עבודת פיתוח אתרים ברמה גבוהה.