בזכות התהליך של אפיון ותכנון אתרים יכלנו להצביע על האופי השונה של האתרים של שני הלקוחות: ללקוח אחד נדרשת בניית אתר תדמית ועבור הלקוח השני בניית אתר חנות. אבל בדבר אחד שני הפרויקטים מאוד דומים – עבור שניהם נדרשת עבודת עיצוב ומיתוג אתרים.
עיצוב ומיתוג אתרים הוא השלב שבו מתמקדים בנראות האתר, באווירה שהוא משדר, ובאופן שבו כל אלו מקושרים למותג. המהות של העסק, המטרות שלו, המוצרים שלו, והבידול שלו – כל אלו מתורגמים לצבעים, צורות, תמונות, ושאר אלמנטים גרפיים. במידת הצורך, בשלב זה נעשה גם עיצוב לוגו והפקת תמונות לעסק. כל אלו מהווים חלק חשוב מ'חומרי הבניין' של האתר. הם ישולבו בו, ישפיעו על העיצוב והמבנה שלו, וישמשו כנקודת המפגש בין הגולש לבעל העסק. למעשה, לתהליך של עיצוב ומיתוג אתרים השפעה קריטית על האופן שבו האתר מייצג את העסק שמאחוריו, מעביר את המסרים והעקרונות שלו, וכמובן גם מעודד גולשים ליצור קשר או לרכוש מוצר (אם מדובר בפרויקט הקמת אתרי חנות, או הקמת אתרי woocommerce).